Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2007

Παπαθεμελής: "...σκέτο επικοινωνιακό παιχνίδι, άνευ αντικειμένου"

Ως ένα απλό συνειδητό μέλος της Εκκλησίας χαρακτηρίζει τον εαυτό του ο Βουλευτής και πρώην Υπουργός κ. Στέλιος Παπαθεμελής. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων μιλάει για τη σχέση του με τη θρησκεία, τη δράση της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας αλλά και την υπόθεση Καραχασάν την οποία χαρακτηρίζει "σκέτο επικοινωνιακό παιχνίδι, άνευ αντικειμένου". Ο πολιτικός που έχει ταυτίσει την κοινοβουλευτική του σταδιοδρομία με την Εκκλησία εξακολουθεί να πιστεύει πως η Π.Γ.Δ.Μ. πρέπει να ομοσπονδιοποιηθεί με την Ελλάδα ενώ πιστεύει πως στην χώρα μας δεν υπάρχουν οι συνθήκες για τον χωρισμό Εκκλησίας - Κράτους

Υπέρ της προαιρετικής αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες,κατά του χωρισμού Κράτους-Εκκλησίας,Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας... Πολλοί θεωρούν ότι είστε η αιχμή του δόρατος της Εκκλησίας στην πολιτική και ο υπέρμαχος ενός χριστιανοκεντρικού κράτους...

Αγωνίζομαι να είμαι ο εαυτός μου. Δεν υποκρίνομαι, σκέφτομαι φωναχτά. Λέω τα πράγματα με το αληθινό τους όνομα. Βεβαίως αυτό δεν είναι χωρίς κόστος. Αλλά όπως λέει Έζρα Πάουντ «αν ένας άνθρωπος δεν είναι πρόθυμος να κινδυνέψει για τις γνώμες του – ή δεν αξίζουν οι γνώμες του, ή δεν αξίζει ο άνθρωπος».
Δεν γνωρίζω για «αιχμές του δόρατος». Σε ό,τι με αφορά είμαι ένα απλό μέλος της Εκκλησίας. Προσπαθώ να είμαι συνειδητό μέλος. Φυσικά με όλες τις αδυναμίες της ανθρώπινης αμαρτωλότητας. Δραστηριοποιούμαι στο χώρο της πολιτικής. Κατανοώ την απολυτότητα της πίστεως και τη σχετικότητα της πολιτικής. Η κοσμοθεωριακή μου τοποθέτηση είναι χριστιανική, δηλαδή ερμηνεύω την ιστορία δια του Ευαγγελίου. Η οικουμενικότητα και η βαθειά δημοκρατικότητα της Ορθόδοξης παράδοσης που είναι το ανθεκτικότερο στοιχείο της εθνικής μας ιδιοπροσωπίας απορρίπτει κάθε σκέψη φονταμεταλισμού.

Στον τόπο αυτό φρονώ ότι όλοι θέλουμε να λειτουργούν οι δημοκρατικοί θεσμοί και να διασφαλίζουν, για όλους τους πολίτες ελευθερία έκφρασης και δράσης. Ο Ελληνισμός έχει ένα ιστορικό προνόμιο που δεν το έχουν κάποιοι άλλοι: έχει την πολυαίωνη συμπόρευση Ορθοδοξίας και Γένους στα χίλια βυζαντινά του χρόνια. Εξ’ άλλου στους αιώνες της δουλείας που ακολούθησαν η Εκκλησία διαδραμάτισε κεντρικό καθοδηγητικό ρόλο και η ζωή των Ελλήνων εκτυλίχθηκε με σημείο σταθερής αναφοράς την τοπική Εκκλησία. Στην Ελλάδα με όλες τις έκτοτε αλλαγές που οι καιροί επιφέρουν ο Έλληνας νιώθει μέσα του τη διπλή του ιδιότητα, του πολίτη του κράτους και του πιστού της Εκκλησίας. Θυμηθείτε και τον φετεινό διαγκωνισμό πολιτικών αρχηγών και άλλων επωνύμων στη γιορτή της Μεγαλόχαρης στις διάφορες Παναγιές της χώρας.


Δημοσιεύματα στην ΠΓΔΜ με αφορμή τις θέσεις σας αναφορικά με την ονομασία σας κατατάσσουν μαζί με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης στους μεγαλύτερους εχθρούς της γειτονικής χώρας.Θα ήθελα να μου πείτε κάτι επάνω σε αυτό.Τα δημοσιεύματα που υπαινίσσεσθε είναι επιπόλαιες κορώνες φανατικών. Σίγουρα δεν είμαι εχθρός και το ότι είμαι φίλος το αποδεικνύω μεταξύ άλλων και με την προωθημένη πρότασή μου για ομοσπονδιοποίηση Ελλάδος – Σκοπίων.

Όπως έχω πολλές φορές εξηγήσει τα Σκόπια είναι κράτος υπό προθεσμίαν. Μετά την προγραμματισμένη ανεξαρτητοποίηση του Κοσσόβου οι Αλβανοί των Σκοπίων θα επιχειρήσουν απόσχιση κατά το Κοσσυβαρικό προηγούμενο και αν δεν το πετύχουν με βελούδινο διαζύγιο θα προχωρήσουν σε αιματηρό. Η μόνη σωτηρία των Σκοπιανών είτε ως έχουν σήμερα με τις δύο κοινότητες σλαβική και αλβανική, είτε μετά τον χωρισμό η σλαβική κοινότητα, δεν έχουν άλλη λύση επιβίωσης και ευημερίας από την ομοσπονδιοποίησή τους με την Ελλάδα.
Κατά τα άλλα οι Σκοπιανοί αντί να επιδίδονται σε άχαρο κυνήγι μαγισσών ψάχνοντας εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν να κάνουν τίμια την αυτοκριτική τους, να ζυγίσουν πόσα οφέλη εισέπραξαν τα τελευταία χρόνια απ’ την Ελλάδα και να είναι ευγνώμονες γι αυτό. Και αφού κάνουν την τίμια αυτοκριτική να δουν τον εαυτό του στον αληθινό καθρέφτη και να ξεπεζέψουν απ’ τα κωμικά παραμύθια του μακεδονισμού τους αποδεχόμενοι την πραγματική αλβανοσλαβική τους ταυτότητα.

Όσο για μας οφείλουμε να καταλάβουμε επιτέλους ότι για να συνετισθούν οι γείτονές μας αντί των συνεχών δωρεάν παροχών να αξιώσουμε το αντάλλαγμά τους ή αλλοιώς να διακόψουμε τις παροχές.

http://rnn.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=102&Itemid=31
Aποσπασμα Απο συνεντευξη στο εκκλησιαστικο Πρακτορειο

Δεν υπάρχουν σχόλια: